Pozycjonowanie Zielona Góra

Pozycjonowanie stron Zielona Góra

Posiadając stronę lub sklep internetowy, zwiększenie tamtejszego ruchu jest najważniejszą rzeczą, jaką trzeba zrobić, jeśli liczymy na jakikolwiek sukces. Przez to taki serwis może się powiększać, gdyż oznacza to większą ilość potencjalnych nabywców i możemy brać większe kwoty za reklamę. Nie dziwi więc, że wielu posiadaczy takich stron zachodzi w głowę, jak zadbać o takie liczby wyświetleń. Co oddziałuje na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani liczba wejść, ani czas obecności w branży ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O czołówkę w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim pozycjoner i jego tajniki SEO. Macie jakiekolwiek pytanie? Napiszcie do naszej firmy, a wszystko wyjaśnimy:

Z jakiego względu wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarki to tak ważna sprawa?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w standardową reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by bezpośrednio wpisywali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak w taki sposób, że jeśli czegoś potrzebujemy, zwykle kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo znajomości sprawdzonego adresu. Do tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż pierwsze parę pozycji. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu prezentuje się lepiej, jest bardziej responsywna czy oferuje korzystniejsze ceny – jeśli nie ma jej w czołówce wyników, większość internautów jej po prostu nie znajdzie.

Które czynniki wpływają na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania trzeba dostosować stronę pod algorytmy Google’a, co w języku angielskim nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, wymagana jest agencja pozycjonerów, która znanymi sobie sprawdzonymi sposobami zadba o należyte przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to złożony i stosunkowo czasochłonny proces, lecz w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi największe rezultaty w kwestii bycia na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Zielona Góra

Dokładne obeznanie jest najważniejsze

Żeby dostosować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja SEO wykonuje najpierw pełny audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich aspektów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, grafiki czy prędkość wczytywania, ale też ewentualne błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Następnie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które poprawią efekty działań pozycjonerskich. Zdarza się, że są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie projektowania strony, aby później się takimi rzeczami nie martwić.

W następnej kolejności wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pojawiać w Google’u. Niewątpliwie im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że trafimy w zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku gdy właściciel strony pragnie się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście, w którym działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, stąd, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Zielona Góra”, “agencja SEO Zielona Góra”, czy wręcz “pozycjonowanie stron Zielona Góra”. Jest to znakomity sposób na ograniczanie konkurencji (niewątpliwie na jednym rynku będzie mniej firm niż w w całym kraju) i dotarcie do wybranych odbiorców.

Fundamenty optymalizacji stron

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna tworzyć odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne warunki, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale również powinny być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. Przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy tworzenia treści na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie artykułów.

Sama publikacja napisanych w ten sposób treści nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. “link building”), czyli wielorakie działania powiązane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, bo te niewłaściwe mogą niepotrzebnie zaszkodzić. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, a więc inne źródła niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest poprawnie, strona klienta zyskuje od nich “moc”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe pozycje. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po określeniu budżetu klienta da się zaplanować takie działania.

Odmienne rozwiązania dla pozycjonowania SEO

Publikacja treści i linkowanie w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, lecz jest to niestety długotrwały proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też czynniki opóźniające zdobycie topów – Google może znienacka zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych metod. Nasza agencja bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele pozycjonerów ma z tym kłopot. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy istnieją jakieś inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo kosztownym rozwiązaniem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana przedstawia słowa kluczowe, na które strona ma być promowana i tak natychmiast pokazuje się ona na samej górze, nad “zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie wyjście ma pewne problemy. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a tym wielu użytkowników Internetu po prostu nie ufa, do tego odprowadzana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Nieprzyjemne jest też to, że po zakończeniu kampanii, strona klienta momentalnie znika ze szczytu, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na dość powolny spadek z najwyższych miejsc.

Kolejną metodą może być skorzystanie z potęgi zasięgowej, jaką dają media społecznościowe. Szkopuł w tym, że media społecznościowe to ogromnie niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie można zaplanować. W przypadku interesującej większość tematyki naszej strony istnieje jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. W takim wypadku sytuację odpowiednio oceni pozycjoner i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowania stron Zielona Góra

Uważajcie na niedoświadczonych pozycjonerów!

Wskazaliśmy już, iż dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO strona to podstawa sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą z brzegu agencją SEO. W naszym kraju jest ich mnóstwo, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się realnymi wynikami. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie sprawdzonych metod, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie niezbyt chętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, psując ogólny wizerunek firm pozycjonujacych w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient szuka później uczciwej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej agencji!

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego klienta i lekceważąc optymalizację SEO w ogóle, bez potrzeby limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne stawiające na Internet mogą przemyśleć SEO, gdyż wzrost dochodów może być nieporównywalnie większe niż pieniądze wydane na pozycjonera. Wierzymy w indywidualne podejście i służymy wieloletnim doświadczeniem. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, pisząc o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie lub stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku, żeby możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod względem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić zalety, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza agencja ma nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także copywriterów z lekkością języka, którzy nie mają kłopotów z przyswojeniem tematyki strony klienta i stworzeniem rzeczowych treści. Wiemy, że taka synergia nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć topy, lecz także przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi tekstami. Dlatego też mamy pewność co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Zielona Góra