Pozycjonowanie Wrocław

Pozycjonowanie stron Wrocław

Prowadząc stronę lub sklep internetowy, poprawa tamtejszego ruchu jest pierwszą kwestią, jaką trzeba zrobić, jeśli jeśli oczekujemy jakiegokolwiek sukcesu. Przez to taki serwis może się powiększać, gdyż oznacza to większą liczbę klientów i możemy brać większe pieniądze za reklamę. Pozostaje w tym miejscu pytanie, jak zadbać o takie wyniki. Co oddziałuje na miejsce w czołówce w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani liczba odwiedzin, ani czas obecności w branży ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O czołówkę w wynikach (tzw. topy) dba przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego działania SEO. Chcielibyście o cokolwiek zapytać? Napiszcie do naszych ekspertów, a wszystko wyjaśnimy:

Z jakiego powodu wysokie miejsce w Google’u to tak znacząca sprawa?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w standardową promocję i przebić się do świadomości internautów na tyle, by samodzielnie wpisywali link naszej strony. Niestety to wygląda jednak tak, że gdy czegoś potrzebujemy, na ogół zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości faktycznego adresu. Mało tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy dalszych wyników niż początkowe parę miejsc. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy ma niższe ceny – jeśli nie pokazuje się w czołówce wyników, przeważająca część ludzi jej po prostu nie dostrzeże.

Co wpływa na miejsce w Google’u? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania należy przerobić portal klienta pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, podstawą jest agencja pozycjonerów, która znanymi sobie skutecznymi sposobami zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Stanowi to skomplikowany i całkiem czasochłonny proces, lecz w rękach profesjonalnego pozycjonera przynosi największe korzyści w zakresie obecności w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowaniem Wrocław

Właściwe przygotowanie się przede wszystkim!

Aby przyszykować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO przeprowadza najpierw pełny audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich szczegółów, jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki czy czas ładowania, ale również mogące wystąpić błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Po takim audycie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość znaczące zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie pierwszych projektów strony, żeby później się takimi rzeczami nie martwić.

Następnie wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pojawiać w wyszukiwarce. Naturalnie im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że trafimy w zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy takie jak “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli właściciel strony woli się skupić tylko na jednym mieście, w jakim działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Wrocław”, “agencja SEO Wrocław”, czy nawet “pozycjonowanie stron Wrocław”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (w końcu na jednym rynku będzie mniej firm niż w w całym kraju) i dotarcie do konkretnych odbiorców.

Filary pracy pozycjonera.

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna zlecać odpowiednie treści, które pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wytyczne, by dostosować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale też muszą być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. Przecież pojawią się na stronie klienta i będą robiły za jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie artykułów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. “link building”), czyli wielorakie działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, gdyż te nieodpowiednie mogą poważnie utrudnić pozycjonowanie. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest właściwie, strona klienta otrzymuje od nich “moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po określeniu budżetu klienta da się zaplanować takie działania.

Inne metody dla klasycznej optymalizacji SEO.

Publikacja tekstów i linkowanie w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi znaczące korzyści, ale jest to niestety wymagający czasu proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też czynniki opóźniające zdobycie topów – Google może znienacka zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych metod. Nasza agencja wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wiele firm ma z tym problem. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy są dostępne jakieś inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najłatwiejszym, ale też bardzo drogim rozwiązaniem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana wybiera frazy, na które strona ma być promowana i tak od razu pokazuje się ona w czołówce, nad organicznymi wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie wyjście ma pewne wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest oznaczona jako reklama, a takim ogrom użytkowników Internetu po prostu nie ufa, do tego odliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta w chwilę spada ze szczytu, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na dość powolny spadek z topowych miejsc.

Mniej oczywistą metodą może być wykorzystanie potęgi zasięgów, jaką dają social media. Problem w tym, że social media to ogromnie niepewne miejsce do poprawiania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie można przewidzieć. W przypadku popularnej tematyki pozycjonowanej strony jest jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. Tutaj sytuację odpowiednio oceni specjalista i pomoże dokonać wyboru w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tej formie.

Uważajcie na nieposiadających doświadczenia pozycjonerów!

Wskazaliśmy wcześniej, że poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona to podstawa sukcesu w w marketingu internetowym, ale błędem byłoby zawieranie współpracy z pierwszą z brzegu firmą pozycjonującą. W naszym kraju funkcjonuje ich mnóstwo, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się realnymi wynikami. Należy wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie działania mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie sprawdzonych działań, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie niezbyt chętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, niszcząc ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient szuka później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co nie zawsze jest takie proste.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej firmie.

Wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc pozycjonowanie w ogóle, niepotrzebnie ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże firmy lokalne stawiające na Internet mogą przemyśleć SEO, bo wzrost dochodów może być nieporównywalnie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Stawiamy na indywidualne podejście i możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, informując o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie albo umieścić nową filię w innym mieście – takimi rzeczami zajmiemy się już na samym początku, by możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod kątem pozycjonowania.

Trudno przecenić efekty, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza firma ma nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkim piórem, którzy nie mają problemów z przyswojeniem tematyki sklepu klienta i stworzeniem fachowych treści. Wierzymy, że taka synergia nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, ale także przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi tekstami. Pozwala to nam mieć pewność co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Wrocław