Pozycjonowanie Toruń

Pozycjonowanie stron Toruń

Mając stronę lub sklep w Internecie, trzonem sukcesu jest uzyskanie jak największego ruchu internautów. Przez to taka strona może się rozszerzać, gdyż oznacza to większą liczbę potencjalnych nabywców i możemy brać większe kwoty za reklamę. Nic więc dziwnego, że większość posiadaczy serwisów internetowych zachodzi w głowę, jakim sposobem zadbać o taki ruch. Co wpływa na wysokość pozycji w wśród serwisów pojawiających się w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani wysokość wyświetleń, ani czas obecności na rynku ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołówkę w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego tajniki SEO. Chcielibyście zadać jakieś pytanie? Napiszcie do naszych ekspertów, a jak najszybciej odpowiemy:

Z jakiego względu wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki to tak istotna kwestia?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości internautów na tyle, by sami wprowadzali adres naszej strony. W rzeczywistości to wygląda jednak tak, że kiedy czegoś potrzebujemy, przeważnie zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości sprawdzonego adresu. Do tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy bardziej oddalonych wyników niż pierwsze kilka pozycji. Nieistotne, czy strona danego sklepu prezentuje się lepiej, jest bardziej responsywna czy ma niższe ceny – jeśli nie widnieje w czołówce wyników, przeważająca część ludzi jej po prostu nie zauważy.

Jakie czynniki mają wpływ na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania należy zoptymalizować stronę pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, potrzebna jest agencja pozycjonerska, która znanymi sobie skutecznymi sposobami zadba o kompleksowe przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to złożony i stosunkowo czasochłonny proces, ale w rękach wprawnego pozycjonera przynosi największe efekty w zakresie bycia w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Toruń

Należyte przygotowanie się na pierwszym miejscu.

By dostosować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO wykonuje najpierw kompleksowy audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich szczegółów, jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki czy czas ładowania, ale też ewentualne błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań pozycjonera. Nieraz są to dość szerokie zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi rzeczami nie przejmować.

Potem wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Niewątpliwie im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku gdy klient pragnie się skupić tylko na jednym mieście, w jakim działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach “pozycjonowanie Toruń”, “agencja SEO Toruń”, czy nawet “pozycjonowanie stron Toruń”. Jest to świetny sposób na ograniczanie konkurencji (bo przecież na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w w całym kraju) i dotarcie do określonych odbiorców.

Podstawy pracy pozycjonera.

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna tworzyć odpowiednie treści, jakie pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Takie artykuły muszą spełniać specjalne warunki, by dopasować się do algorytmów Google’a, ale też muszą być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie klienta i będą służyły za jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza agencja posiada takie osoby i nie zlecamy tworzenia treści na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie artykułów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego “link building”), czyli wielorakie działania związane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, bo te źle dobrane mogą poważnie utrudnić pozycjonowanie. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, czyli inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest odpowiednio, strona klienta otrzymuje od nich “moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Nie jest to jednak tanie i dopiero po określeniu budżetu klienta można zaplanować takie działania.

Odmienne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO.

Pisanie tekstów i linkowanie w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, lecz jest to niestety czasochłonny proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też przypadki opóźniające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nieoczekiwanie zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych sposobów. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele pozycjonerów ma z tym kłopot. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy można znaleźć jakieś alternatywy? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najłatwiejszym, ale też bardzo drogim wyjściem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana wybiera frazy, na które strona ma być widoczna i tak momentalnie pokazuje się ona w czołówce, nad standardowymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie wyjście ma pewne problemy. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a takim większość internautów po prostu nie ufa, do tego odliczana jest mała opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Najgorsze jest też to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta w chwilę znika ze szczytu, podczas gdy zakończenie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na całkiem powolny spadek z topowych miejsc.

Inną metodą może być skorzystanie z potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Szkopuł w tym, że social media to bardzo niepewne miejsce do poprawiania ruchu, a najlepsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie da się ustawić. W przypadku interesującej większość tematyki danej strony istnieje jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy korzystaniu z opcji na Facebooku promowania postów. Tutaj sytuację najlepiej oceni pozycjoner i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowania stron Toruń

Wystrzegajcie się niedoświadczonych pozycjonerów!

Pisaliśmy już, że dobrze wypozycjonowana strona to podstawa sukcesu w w marketingu internetowym, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą z brzegu agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich mnóstwo, lecz tylko niektóre mają prawdziwe wyniki. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej nowe pomysły. Takie metody mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania, czego następstwem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie przetestowanych metod, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych stronach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować jedynie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym okresie niechętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, ośmieszając ogólny wizerunek pozycjonerów w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient szuka później dobrej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie proste.

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc pozycjonowanie w zupełności, bez potrzeby limitujemy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet mogą przemyśleć SEO, bo zwiększenie dochodów będzie nieporównywalnie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Naszym sekretem indywidualne podejście i służymy wieloletnim doświadczeniem. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się mieć w miarę stały kontakt z klientem, informując o skokach w wynikach wyszukiwania i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient zdecyduje się dołożyć nową kategorię towarów w swoim sklepie lub stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na samym początku, aby możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod kątem pozycjonowania.

Trudno przecenić efekty, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkim piórem, którzy nie mają kłopotów z przyswojeniem tematyki strony klienta i utworzeniem rzeczowych treści. Wiemy, że takie połączenie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, lecz również przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi tekstami. Dlatego też mamy pewność co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Toruń