Pozycjonowanie Sopot

Pozycjonowanie stron Sopot

Prowadząc stronę lub sklep internetowy, powiększenie tamtejszego ruchu jest najważniejszą rzeczą, jaką trzeba zrobić, jeśli liczymy na jakikolwiek sukces. Przez to taki serwis może się rozszerzać – reklamodawcy proponują bardziej korzystne oferty i więcej potencjalnych klientów ogląda produkty klienta. Nic więc dziwnego, że wielu posiadaczy takich stron zastanawia się, jakim sposobem zadbać o taki ruch. Co ma wpływ na miejsce w czołówce w wynikach wyszukiwania Google? Pozory mogą mylić i nie jest to ani ilość wyświetleń, ani długość obecności w branży ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O najwyższe miejsca w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego działania SEO. Pragniecie o coś spytać? Napiszcie do naszej agencji, a udzielimy wyczerpującej odpowiedzi:

Z jakiego względu wysokie miejsce w Google’u to tak warta uwagi kwestia?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną promocję i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by sami wprowadzali link naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, najczęściej korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania sprawdzonego adresu. Co więcej, zwykle z wygody nie sprawdzamy bardziej oddalonych rezultatów niż początkowe parę pozycji. Bez różnicy, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej responsywna czy proponuje korzystniejsze ceny – jeśli nie widnieje w topach, przeważająca część internautów jej po prostu nie odnajdzie.

Co oddziałuje na miejsce w Google’u? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania powinno się przerobić stronę pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, niezbędna jest agencja SEO, która znanymi sobie skutecznymi technikami pozycjonującymi zadba o szczegółowe przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, lecz w rękach wprawnego pozycjonera przynosi największe rezultaty w zakresie bycia na szczycie listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Sopot

Należyte obeznanie jest najważniejsze.

Aby przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO wykonuje na początku kompleksowy audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich aspektów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki czy czas ładowania, ale też mogące wystąpić błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Dzięki temu można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonera. Zdarza się, że są to dość szerokie zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, stąd też warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie projektowania strony, żeby później się takimi rzeczami nie martwić.

Następnie wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Oczywiście im jest ich więcej, tym większa szansa, że znajdziemy się w wynikach na zapytanie Internauty, lecz trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy w stylu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli klient woli się skupić tylko na pojedynczym mieście, w którym działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach “pozycjonowanie Sopot”, “agencja SEO Sopot”, a nawet “pozycjonowanie stron Sopot”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (bo przecież na jednym rynku będzie mniej firm niż w w całej Polsce) i trafienie do konkretnych odbiorców.

Podstawy pozycjonowania SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dopasować się do algorytmów Google’a, ale jednocześnie powinny być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. Nie można zapominać, że pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza agencja posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie artykułów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego “link building”), czyli różne działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te źle dobrane mogą poważnie zaszkodzić. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, tj. inne źródła niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest prawidłowo, strona klienta zyskuje od nich “siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Nie jest to jednak tanie i dopiero po określeniu budżetu klienta można zaplanować takie działania.

Inne metody dla pozycjonowania SEO

Tworzenie treści i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi znaczące korzyści, lecz jest to niestety czasochłonny proces, trwający nawet do kilku miesięcy. Są też czynniki wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może znienacka zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych sposobów. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wiele firm ma z tym kłopot. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy są dostępne jakieś alternatywy? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo drogim rozwiązaniem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, co obejmuje wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana przedstawia słowa kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana i tak momentalnie pokazuje się ona na samej górze, nad “zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a takim ogrom internautów po prostu nie ufa, do tego odprowadzana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zakończeniu kampanii, strona klienta w mgnieniu oka spada z czołówki, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją SEO przekłada się na całkiem powolny spadek z pierwszych miejsc.

Kolejną metodą jest wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają media społecznościowe. Problem w tym, że media społecznościowe to wyjątkowo niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najlepsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie można zaplanować. W przypadku interesującej większość tematyki naszej strony jest jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy używaniu opcji na Facebooku promowania postów. Tutaj sytuację odpowiednio oceni pozycjoner i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowania stron Sopot

Wystrzegajcie się niedoświadczonych firm pozycjonujących!

Ustaliliśmy już, że dobrze wypozycjonowana strona jest podstawą sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą lepszą agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich mnóstwo, lecz nieliczne mają rzeczywiste wyniki. Należy wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej nowe pomysły. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie sprawdzonych działań, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym czasie rzadko dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca agencja dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, psując ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient poszukuje później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie proste.

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej firmie.

Czołowa pozycja w rezultatach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc pozycjonowanie w ogóle, bez potrzeby limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, także nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet mogą rozważyć SEO, gdyż zwiększenie dochodów będzie nieporównywalnie większe niż pieniądze wydane na agencję pozycjonujacą. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i służymy wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się mieć w miarę stały kontakt z klientem, informując o postępach i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient postanowi dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie albo stworzyć nową filię w innym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku, aby możliwie jak najbardziej skutecznie zająć się tym pod kątem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić zalety, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają problemów z opanowaniu podstaw tematyki strony klienta i napisaniem porządnych treści. Wierzymy, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, lecz również przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi artykułami. Dlatego też mamy pewność co do najlepszej jakości świadczonych usług, co potwierdzą nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Sopot