Pozycjonowanie Radom

Pozycjonowanie stron Radom

Prowadząc stronę lub sklep w Internecie, poprawa tamtejszego ruchu jest pierwszą kwestią, jaką należy zrobić, jeśli liczymy na jakikolwiek sukces. Przez to taka strona może się rozszerzać – reklamodawcy proponują lepiej płatne oferty i więcej osób ogląda produkty klienta. Nie dziwi więc, że wielu posiadaczy serwisów internetowych zachodzi w głowę, jak zadbać o taki ruch. Co oddziałuje na wysokość pozycji w wśród serwisów wyświetlających się w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? Pozory mogą mylić i nie jest to ani liczba wyświetleń, ani czas obecności w branży ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołówkę w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego techniki SEO. Chcielibyście o coś spytać? Napiszcie do naszej firmy, a wszystko wyjaśnimy:

Dlaczego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki to tak znacząca kwestia?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w standardową promocję i przebić się do świadomości użytkowników Internetu na tyle, by sami wpisywali adres naszej strony. Niestety to wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, przeważnie korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Mało tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy niższych wyników niż pierwsze parę pozycji. Nieistotne, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy oferuje niższe ceny – jeśli nie widnieje w czołówce wyników, większość ludzi jej po prostu nie odnajdzie.

Co wpływa na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania powinno się przerobić portal klienta pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, podstawą jest agencja pozycjonerska, która znanymi sobie skutecznymi sposobami zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to złożony i całkiem czasochłonny proces, jednak w rękach obeznanego pozycjonera przynosi największe efekty w zakresie bycia w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Radom

Odpowiednie przygotowanie się na pierwszym miejscu.

Chcąc przygotować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO przeprowadza najpierw pełny audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich aspektów, jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki czy czas ładowania, ale również możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Po takim audycie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zwiększą efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość inwazyjne zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o agencji SEO już na etapie projektowania strony, żeby później się takimi kwestiami nie przejmować.

Potem wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pokazywać w wyszukiwarce. Rzecz jasna im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że znajdziemy się w wynikach na zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, kiedy właściciel strony pragnie się skupić wyłącznie na jednym mieście, w którym działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach “pozycjonowanie Radom”, “agencja SEO Radom”, czy nawet “pozycjonowanie stron Radom”. Jest to wysoce skuteczny sposób na zmniejszanie konkurencji (niewątpliwie na rynku stanowiącym jedno miasto będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i trafienie do wybranych odbiorców.

Fundamenty optymalizacji stron

Mając wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna opracowywać odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie wejść na wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne warunki, by dostosować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale również powinny być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. Przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą służyły za jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie artykułów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi linkowanie (ang. “link building”), czyli różnorodne działania związane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, ponieważ te niewłaściwe mogą niepotrzebnie zaszkodzić. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest właściwie, strona klienta zyskuje od nich “siłę”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po określeniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

Odmienne metody dla pozycjonowania SEO

Pisanie treści i linkowanie w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi znaczące korzyści, ale jest to niestety wymagający czasu proces, trwający nawet do paru miesięcy. Są też przypadki wydłużające zdobycie topów – Google może nagle zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać innych metod. Nasza agencja wyjątkowo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele pozycjonerów ma z tym problem. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy można znaleźć jakieś inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak efektywne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co obejmuje wykupienie sobie miejsca reklamowego w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana wybiera frazy, na które strona ma być widoczna i tak momentalnie pokazuje się ona w czołówce, nad “zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a tym większość użytkowników Internetu zwyczajnie nie ufa, do tego naliczana jest mała opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Nieprzyjemne jest też to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta momentalnie spada z topów, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na w miarę powolny spadek z topowych miejsc.

Mniej oczywistą metodą może być wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Szkopuł w tym, że social media to ogromnie niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najmocniejsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie można zaplanować. W przypadku popularnej tematyki pozycjonowanej strony istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowania stron Radom

Uważajcie na nieposiadające doświadczenia firmy pozycjonujące!

Pisaliśmy już, że odpowiednio wypozycjonowana strona to podstawa sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą z brzegu agencją SEO. W naszym kraju jest ich mnóstwo, lecz tylko niektóre mają realne wyniki. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie metody mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza firma korzysta z samodzielnie opracowanych działań, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować jedynie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie nieczęsto dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, psując ogólny wizerunek firm pozycjonujacych w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient szuka później lepszej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej firmie.

Czołowa pozycja w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego klienta i lekceważąc optymalizację SEO w ogóle, niepotrzebnie ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet mogą przemyśleć SEO, gdyż wzrost dochodów może być nieporównywalnie większe niż pieniądze wydane na pozycjonera. Wierzymy w indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się mieć w miarę stały kontakt z klientem, pisząc o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się umieścić nową kategorię towarów w swoim sklepie albo utworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku, aby możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod kątem optymalizacji SEO.

Ciężko przecenić efekty, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza firma posiada nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają problemów z przyswojeniem tematyki sklepu klienta i stworzeniem merytorycznych treści. Mamy pewność, że taka synergia nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć topy, ale także przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, co potwierdzą nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Radom