Pozycjonowanie Poznań

Pozycjonowanie stron Poznań

Posiadając stronę lub sklep internetowy, powiększenie tamtejszego ruchu jest pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jeśli liczymy na jakikolwiek sukces. Dzięki temu taki serwis może się rozszerzać, gdyż oznacza to większą liczbę klientów i możemy brać większe kwoty za reklamę. Pozostaje jednak pytanie, w jaki sposób zadbać o takie liczby wyświetleń. Co wpływa na miejsce w czołówce w wśród stron pokazujących się w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? Pozory mogą mylić i nie jest to ani liczba odwiedzin, ani czas obecności w branży ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O najwyższe miejsca w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego tajniki SEO. Macie jakiekolwiek pytanie? Napiszcie do naszych specjalistów, a jak najszybciej odpowiemy:

Z jakiego powodu wysokie miejsce w wyszukiwarce to tak warta uwagi sprawa?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w standardową reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by bezpośrednio wpisywali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak tak, że jeśli czegoś potrzebujemy, zazwyczaj korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Co więcej, zwykle z wygody nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż początkowe parę pozycji. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej responsywna czy oferuje niższe ceny – jeśli nie pokazuje się w topach, większość internautów jej po prostu nie zauważy.

Jakie czynniki mają wpływ na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania trzeba zoptymalizować portal klienta pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, potrzebna jest agencja pozycjonerska, która znanymi sobie sprawdzonymi technikami pozycjonującymi zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, lecz w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi największe rezultaty w kwestii bycia na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Poznań

Właściwe przygotowanie się przede wszystkim.

Aby dostosować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja SEO przeprowadza na początku pełny audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich aspektów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, grafiki czy prędkość wczytywania, ale również możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Dzięki temu można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonerskich. W niektórych przypadkach są to dość szerokie zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi rzeczami nie martwić.

W następnej kolejności wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pojawiać w Google’u. Oczywiście im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, lecz trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku gdy właściciel strony pragnie się skupić wyłącznie na jednym mieście, w jakim działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Poznań”, “agencja SEO Poznań”, czy nawet “pozycjonowanie stron Poznań”. Jest to wysoce skuteczny sposób na zmniejszanie konkurencji (niewątpliwie na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w w całym kraju) i dotarcie do określonych odbiorców.

Podstawy pracy pozycjonera

Mając wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna zlecać odpowiednie treści, które pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Takie artykuły muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale również muszą być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. Nie można zapominać, że pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą robiły za jej wizytówkę. Właśnie dlatego tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie treści.

Sama publikacja napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. “link building”), czyli różnorodne działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, ponieważ te nieodpowiednie mogą niepotrzebnie utrudnić pozycjonowanie. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samego serwisu i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, a więc inne domeny niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest poprawnie, strona klienta zyskuje od nich “moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Ma to jednak swoją cenę i dopiero po poznaniu budżetu klienta da się zaplanować takie działania.

Alternatywne rozwiązania dla pozycjonowania SEO

Tworzenie tekstów i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też czynniki wydłużające zdobycie topów – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych sposobów. Nasza firma wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele firm ma z tym problem. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy są dostępne jakiekolwiek alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak efektywne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najłatwiejszym, ale też bardzo drogim wyjściem jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co obejmuje wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Osoba pozycjonowana dobiera słowa kluczowe, na które strona ma być promowana i tak od razu pokazuje się ona w czołówce, nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie rozwiązanie ma pewne wady. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a tym większość użytkowników Internetu zwyczajnie nie ufa, do tego odliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Nieprzyjemne jest też to, że po zakończeniu kampanii, strona klienta momentalnie spada z topów, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją SEO przekłada się na w miarę powolny spadek z najwyższych miejsc.

Odmienną metodą może być wykorzystanie potęgi zasięgów, jaką dają social media. Problem w tym, że media społecznościowe to bardzo niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najmocniejsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie da się zaplanować. W przypadku popularnej tematyki pozycjonowanej strony jest jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. W takim wypadku sytuację odpowiednio oceni ekspert i pomoże podjąć decyzję w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowania stron Poznań

Wystrzegajcie się nieposiadających doświadczenia pozycjonerów!

Wskazaliśmy wyżej, iż dobrze wypozycjonowana strona jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą z brzegu firmą pozycjonującą. W naszym kraju funkcjonuje ich wiele, lecz tylko niektóre mają prawdziwe wyniki. Trzeba uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej nowe sposoby. Takie metody mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania, czego następstwem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie sprawdzonych metod, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie nieczęsto dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, niszcząc ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Gdyby tego było mało, kiedy klient szuka później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej agencji.

Czołowe miejsce w rezultatach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc optymalizację SEO w ogóle, bez potrzeby limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, także nawet nieduże firmy lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, bo wzrost dochodów może być w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na pozycjonera. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, pisząc o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się umieścić nową kategorię towarów w swoim sklepie albo stworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi rzeczami zajmiemy się już na starcie, by możliwie jak najbardziej dokładnie zająć się tym pod kątem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić zalety, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma ma nie tylko umiejętnych pozycjonerów, ale także copywriterów z lekkim piórem, którzy nie mają problemów z przyswojeniem tematyki sklepu klienta i utworzeniem rzeczowych treści. Mamy pewność, że takie połączenie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, ale również przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi tekstami. Dlatego też mamy pewność co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Poznań