Pozycjonowanie Płock

Pozycjonowanie stron Płock

Mając stronę lub sklep w Internecie, powiększenie tamtejszego ruchu jest najważniejszą kwestią, jaką należy zrobić, jeśli jeśli oczekujemy jakiegokolwiek sukcesu. Przez to taka strona może się rozszerzać – reklamodawcy dają bardziej korzystne oferty i więcej internautów ogląda produkty klienta. Powstaje jednak pytanie, w jaki sposób zadbać o takie wyniki. Co wpływa na wysoką pozycję w wśród serwisów pojawiających się w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani ilość wejść, ani długość obecności na rynku ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołówkę w wynikach (tzw. topy) dba przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego działania SEO. Zrodziło Wam się w głowie jakiekolwiek pytanie? Napiszcie do naszych specjalistów, a udzielimy wyczerpującej odpowiedzi:

Z jakiego powodu wysoka pozycja w wyszukiwarce to tak ważna kwestia?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w standardową reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by sami wprowadzali adres naszej strony. W rzeczywistości to wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, najczęściej kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania konkretnego adresu. Mało tego, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż pierwsze parę pozycji. Nieistotne, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy oferuje bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie widnieje w topach, przeważająca część internautów jej po prostu nie odnajdzie.

Co oddziałuje na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania należy zoptymalizować serwis pod algorytmy Google’a, co w języku angielskim nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, potrzebna jest agencja SEO, która znanymi sobie zaawansowanymi technikami pozycjonującymi zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Stanowi to skomplikowany i dość czasochłonny proces, jednak w rękach obeznanego pozycjonera przynosi największe rezultaty w kwestii obecności na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Płock

Odpowiednie przygotowanie się na pierwszym miejscu.

Żeby przyszykować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja SEO przeprowadza na początku dokładny audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich szczegółów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, grafiki czy czas ładowania, ale również ewentualne błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Po takim audycie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które poprawią efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość duże zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, stąd też warto myśleć o agencji SEO już na etapie projektowania strony, żeby później się takimi rzeczami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Naturalnie im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, jeśli osoba pozycjonowana pragnie się skupić tylko na pojedynczym mieście, w którym działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z siebie samych jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Płock”, “agencja SEO Płock”, czy nawet “pozycjonowanie stron Płock”. Jest to znakomity sposób na ograniczanie konkurencji (niewątpliwie na rynku stanowiącym jedno miasto będzie mniej firm niż w w całym kraju) i trafienie do konkretnych odbiorców.

Filary pozycjonowania SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednie treści, które pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale jednocześnie powinny być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie klienta i będą służyły za jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów innym osobom, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie artykułów.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego “link building”), czyli różnorodne działania związane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te źle dobrane mogą mocno zaszkodzić. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, a także linki zewnętrzne, czyli inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest właściwie, strona klienta zyskuje od nich “moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Ma to jednak swoją cenę i dopiero po ustaleniu budżetu klienta można zaplanować takie działania.

Alternatywne metody dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikowanie treści i linkowanie w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi znaczące korzyści, ale jest to niestety wymagający czasu proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie topów – Google może znienacka zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych metod. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele agencji ma z tym kłopot. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy istnieją jakieś alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak efektywne, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najoczywistszym, ale też bardzo kosztownym rozwiązaniem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Klient dobiera frazy, na które strona ma być promowana i tak momentalnie pokazuje się ona w czołówce, nad “zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie rozwiązanie ma pewne problemy. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest oznaczona jako reklama, a tym ogrom internautów zwyczajnie nie ufa, do tego naliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Nieprzyjemne jest też to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta w chwilę spada z topów, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją SEO przekłada się na w miarę powolny spadek z najwyższych miejsc.

Inną metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że media społecznościowe to bardzo niedające pewności miejsce do powiększania ruchu, a najmocniejsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie da się ustawić. W przypadku popularnej tematyki danej strony jest jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. Tutaj sytuację odpowiednio oceni ekspert i pomoże dokonać wyboru w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowania stron Płock

Wystrzegajcie się nieposiadających doświadczenia pozycjonerów.

Wskazaliśmy wyżej, iż poprawnie wypozycjonowana strona jest podstawą sukcesu w w marketingu internetowym, ale błędem byłoby zawieranie współpracy z pierwszą lepszą agencją SEO. W naszym kraju funkcjonuje ich sporo, lecz tylko niektóre mają rzeczywiste wyniki. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej niesprawdzone pomysły. Takie metody mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego nikt by nie chciał. Nasza firma korzysta z samodzielnie sprawdzonych działań, przy czym wszystkie eksperymenty przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować jedynie sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie niechętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, niszcząc powszechny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Do tego, kiedy klient poszukuje później lepszej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi liczyć się z tym, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej agencji

Czołowe miejsce w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc optymalizację SEO w ogóle, bezsensownie limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, bo zwiększenie dochodów będzie w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Wierzymy w indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, informując o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się umieścić nową kategorię produktów w swoim sklepie lub umieścić nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na starcie, aby możliwie jak najdokładniej zająć się tym pod względem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić zalety, jakie niesie za sobą optymalizacja SEO stron. Nasza agencja posiada nie tylko profesjonalnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają kłopotów z przyswojeniem tematyki strony klienta i stworzeniem fachowych treści. Wierzymy, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć topy, ale również przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Płock