Pozycjonowanie Lublin

Pozycjonowanie stron Lublin

Posiadając stronę lub sklep internetowy, trzonem sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu osób. Dzięki temu taka strona może się rozszerzać, gdyż oznacza to większą liczbę potencjalnych nabywców i możemy brać większe pieniądze za reklamę. Rodzi się tutaj pytanie, jak zadbać o taki ruch. Co działa na miejsce w czołówce wśród stron pojawiających się w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani ilość wyświetleń, ani długość obecności w branży ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O pierwsze miejsca w wynikach (tzw. topy) dba przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i jego techniki SEO. Chcielibyście o cokolwiek spytać? Napiszcie do naszej agencji, a udzielimy wyczerpującej odpowiedzi:

Z jakiego powodu wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki to tak znacząca sprawa?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości ludzi na tyle, by bezpośrednio wprowadzali link naszej strony. Niestety to wygląda jednak w taki sposób, że gdy czegoś potrzebujemy, najczęściej kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania faktycznego adresu. Mało tego, zwykle z wygody nie sprawdzamy bardziej oddalonych rezultatów niż początkowe parę pozycji. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej intuicyjna czy oferuje niższe ceny – jeśli nie pokazuje się w czołówce wyników, większość internautów jej po prostu nie znajdzie.

Które czynniki wpływają na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania należy przerobić serwis pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, niezbędna jest agencja pozycjonująca, która znanymi sobie działającymi technikami pozycjonującymi zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, niemniej w rękach wprawnego pozycjonera przynosi największe korzyści w zakresie bycia na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Lublin

Dokładne przygotowanie się na pierwszym miejscu

Aby dostosować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO wykonuje najpierw pełny audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich elementów, jak zamieszczone treści, podkategorie, grafiki czy czas ładowania, ale również możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Dzięki temu można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które poprawią efekty działań pozycjonerskich. Nieraz są to dość znaczące zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o agencji SEO już na etapie projektowania strony, by później się takimi rzeczami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pojawiać w Google’u. Naturalnie im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że trafimy w zapytanie Internauty, lecz należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, w przypadku gdy właściciel strony pragnie się skupić tylko na pojedynczym mieście, w jakim działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, więc, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Lublin”, “agencja SEO Lublin”, czy nawet “pozycjonowanie stron Lublin”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (w końcu na jednym rynku będzie mniej firm niż w w całym kraju) i dotarcie do wybranych odbiorców.

Filary działań SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne warunki, by dostosować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale również muszą być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. Nie można zapominać, że pojawią się na stronie klienta i będą robiły za jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest wyszukanie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza agencja posiada takie osoby i nie zlecamy tworzenia treści innym osobom, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie artykułów.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Pozostałą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. “link building”), czyli wielorakie działania powiązane z optymalizowaniem poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania linków, bo te źle dobrane mogą poważnie napsuć krwi. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samego serwisu i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, a więc inne źródła niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie zrobione jest właściwie, strona klienta otrzymuje od nich “siłę”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe miejsca. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po ustaleniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie środki.

Inne metody dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikowanie treści i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi ogromne korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności opóźniające zdobycie topów – Google może nieoczekiwanie zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych metod. Nasza agencja wyjątkowo szybko dostosowuje się do takich zmian, ale wiele agencji ma z tym problem. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie chcą tyle czekać. Czy istnieją jakiekolwiek inne rozwiązania? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie miejsca reklamowego w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana wybiera słowa kluczowe, na które strona ma być widoczna i tak natychmiast pokazuje się ona na samej górze, nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to świetnie, takie wyjście ma pewne wady. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a tym większość internautów po prostu nie ufa, do tego odprowadzana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest również to, że po zakończeniu kampanii, strona klienta w mgnieniu oka spada ze szczytu, podczas gdy zakończenie współpracy z agencją SEO przekłada się na całkiem powolny spadek z najwyższych miejsc.

Inną metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że social media to wyjątkowo niepewne miejsce do zwiększania ruchu, a najmocniejsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie można zaplanować. W przypadku popularnej tematyki naszej strony jest jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z opcji na Facebooku promowania postów. W takim wypadku sytuację odpowiednio oceni ekspert i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowania stron Lublin

Uważajcie niedoświadczonych agencji SEO.

Wskazaliśmy wyżej, iż poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona jest podstawą sukcesu w w marketingu internetowym, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą lepszą firmą pozycjonującą. W naszym kraju jest ich sporo, lecz tylko niektóre mają porządne wyniki. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej nowe pomysły. Takie metody mogą w najgorszym wypadku zaszkodzić stronie, czyniąc ją później nie do uratowania, czego następstwem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie przetestowanych metod, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych stronach testowych. Dzięki temu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym okresie niechętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, psując powszechny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Do tego, kiedy klient szuka później doświadczonej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie proste.

Zaufaj skutecznemu podejściu, zaufaj naszej agencji.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc pozycjonowanie w zupełności, niepotrzebnie ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże firmy lokalne stawiające na Internet powinny przemyśleć SEO, bo wzrost dochodów może być w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na pozycjonera. Wierzymy w indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, informując o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie lub utworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na starcie, by możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod względem pozycjonowania.

Ciężko przecenić pozytywne skutki, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza firma posiada nie tylko umiejętnych pozycjonerów, ale także copywriterów z lekkim piórem, którzy nie mają kłopotów z opanowaniu podstaw tematyki sklepu klienta i stworzeniem merytorycznych treści. Wierzymy, że takie połączenie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, ale także przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi artykułami. Dlatego też mamy pewność co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Lublin