Pozycjonowanie Łódź

Pozycjonowanie stron Łódź

Posiadając stronę lub sklep w Internecie, fundamentem sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu użytkowników. Dzięki temu taki serwis może się powiększać – reklamodawcy proponują ciekawsze oferty i więcej osób ogląda produkty klienta. Powstaje w tym miejscu pytanie, jakim sposobem zadbać o takie wyniki. Co oddziałuje na miejsce w czołówce w wynikach wyszukiwania Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani ilość odwiedzin, ani czas obecności w branży ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O pierwsze miejsca w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego techniki SEO. Chcielibyście o cokolwiek zapytać? Napiszcie do naszych ekspertów, a udzielimy wyczerpującej odpowiedzi:

Z jakiego powodu wysoka pozycja w Google’u to tak istotna kwestia?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości internautów na tyle, by sami wprowadzali link naszej strony. W praktyce to wygląda jednak w taki sposób, że jeżeli czegoś potrzebujemy, przeważnie kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania konkretnego adresu. Do tego, zwykle z wygody nie sprawdzamy dalszych wyników niż pierwsze parę miejsc. Bez różnicy, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy oferuje niższe ceny – jeśli nie widnieje w czołówce wyników, wielu ludzi jej po prostu nie dostrzeże.

Jakie czynniki mają wpływ na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania trzeba przerobić stronę pod algorytmy Google’a, co po angielsku nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, podstawą jest agencja pozycjonerska, która znanymi sobie skutecznymi technikami pozycjonującymi zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to złożony i dość czasochłonny proces, lecz w rękach obeznanego pozycjonera przynosi największe korzyści w zakresie obecności w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Łódź

Odpowiednie obeznanie na pierwszym miejscu.

Aby przygotować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO wykonuje w pierwszej kolejności pełny audyt serwisu, by ocenić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich elementów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki czy prędkość wczytywania, ale też mogące wystąpić błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Dzięki temu można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość duże zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie projektowania strony, aby później się takimi kwestiami nie martwić.

W następnej kolejności wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Niewątpliwie im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że znajdziemy się w wynikach na zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy takie jak “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, kiedy właściciel strony chce się skupić tylko na jednym mieście, w jakim działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Łódź”, “agencja SEO Łódź”, czy nawet “pozycjonowanie stron Łódź”. Jest to świetny sposób na ograniczanie konkurencji (w końcu na rynku stanowiącym jedno miasto będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i trafienie do określonych odbiorców.

Podstawy optymalizacji stron

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednie treści, jakie pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale również powinny być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. Nie można zapominać, że pojawią się na stronie klienta i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów innym osobom, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (ang. “link building”), czyli różne działania związane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, bo te nieodpowiednie mogą mocno zaszkodzić. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest właściwie, strona klienta zyskuje od nich “moc”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe miejsca. Ma to jednak swoją cenę i dopiero po ustaleniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie środki.

Odmienne metody dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikacja artykułów i linkowanie w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi znaczące korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki opóźniające zdobycie topów – Google może nieoczekiwanie zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać innych sposobów. Nasza agencja bardzo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele pozycjonerów ma z tym problem. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy istnieją jakieś alternatywy? Oczywiście, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najprostszym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Klient przedstawia słowa kluczowe, na które strona ma być promowana i tak od razu pokazuje się ona na samym czele, nad “zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie wyjście ma pewne problemy. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a tym ogrom użytkowników Internetu po prostu nie ufa, do tego odprowadzana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta w mgnieniu oka znika ze szczytu, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na całkiem powolny spadek z topowych miejsc.

Inną metodą może być skorzystanie z potęgi zasięgowej, jaką dają media społecznościowe. Problem w tym, że media społecznościowe to ogromnie niedające pewności miejsce do zwiększania ruchu, a najmocniejsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie można zaplanować. W przypadku popularnej tematyki naszej strony jest jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z opcji na Facebooku promowania wpisów. Tutaj sytuację najlepiej oceni specjalista i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowania stron Łódź

Wystrzegajcie się niedoświadczonych firm pozycjonujących.

Pisaliśmy wyżej, iż dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO strona jest podstawą sukcesu w w marketingu internetowym, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą z brzegu agencją SEO. Na rynku jest ich wiele, lecz nieliczne mogą pochwalić się prawdziwymi wynikami. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej niesprawdzone pomysły. Takie metody mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza firma korzysta z samodzielnie opracowanych działań, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie niezbyt chętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, psując ogólny wizerunek firm pozycjonujacych w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej agencji

Czołowa pozycja w rezultatach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc optymalizację SEO w ogóle, niepotrzebnie limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, także nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet powinny przemyśleć SEO, bo zwiększenie dochodów może być w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na pozycjonera. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, informując o wzrostach i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie lub utworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku, by możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod kątem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić efekty, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko umiejętnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkim piórem, którzy nie mają problemów z opanowaniu podstaw tematyki strony klienta i napisaniem rzeczowych treści. Wiemy, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć topy, ale także przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi artykułami. Pozwala to nam mieć pewność co do najlepszej jakości świadczonych usług, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Łódź