Pozycjonowanie Kraków

Pozycjonowanie stron Kraków

Prowadząc stronę lub sklep internetowy, powiększenie tamtejszego ruchu jest najważniejszą rzeczą, jaką należy zrobić, jeśli jeśli oczekujemy jakiegokolwiek sukcesu. Dzięki temu taka strona może się rozszerzać, gdyż oznacza to większą liczbę klientów i możemy brać większe kwoty za reklamę. Nie dziwi więc, że większość właścicieli serwisów internetowych zastanawia się, w jaki sposób zadbać o takie wyniki. Co oddziałuje na wysokość pozycji wśród stron wyświetlanych w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? Pozory mogą mylić i nie jest to ani wysokość wejść, ani długość obecności w branży ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O najwyższe miejsca w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i jego techniki SEO. Chcielibyście o cokolwiek spytać? Napiszcie do naszej agencji, a udzielimy wyczerpującej odpowiedzi:

Dlaczego wysoka pozycja w wyszukiwarce to tak ważna kwestia?

Ktoś może stwierdzić, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną reklamę i przebić się do świadomości Polaków na tyle, by sami wpisywali adres naszej strony. Faktycznie to wygląda jednak tak, że jeżeli czegoś potrzebujemy, na ogół zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo znajomości konkretnego adresu. Co więcej, zwykle z wygody nie sprawdzamy dalszych wyników niż pierwsze kilka miejsc. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy proponuje niższe ceny – jeśli nie pokazuje się w topach, wielu internautów jej po prostu nie dostrzeże.

Które czynniki wpływają na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania trzeba zoptymalizować stronę pod algorytmy Google’a, co w języku angielskim nazywane jest określenie SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, wymagana jest agencja pozycjonerska, która znanymi sobie sprawdzonymi technikami pozycjonującymi zadba o szczegółowe przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to skomplikowany i dość czasochłonny proces, jednak w rękach obeznanego pozycjonera przynosi największe korzyści w kwestii obecności na szczycie listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Kraków

Należyte obeznanie na pierwszym miejscu

Aby przygotować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO przeprowadza najpierw dokładny audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich elementów, jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki czy czas ładowania, ale również mogące wystąpić błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Następnie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zwiększą efekty działań pozycjonera. W niektórych przypadkach są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, stąd też warto myśleć o agencji SEO już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi rzeczami nie martwić.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się wyświetlać w Google’u. Rzecz jasna im jest ich więcej, tym bardziej prawdopodobne, że trafimy w zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy w stylu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, w przypadku gdy klient chce się skupić wyłącznie na jednym mieście, w jakim działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z siebie samych jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Kraków”, “agencja SEO Kraków”, czy wręcz “pozycjonowanie stron Kraków”. Jest to świetny sposób na zmniejszanie konkurencji (niewątpliwie na rynku stanowiącym jedno miasto będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i trafienie do wybranych odbiorców.

Podstawy pozycjonowania SEO

Mając wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna zlecać odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Takie artykuły muszą spełniać specjalne wytyczne, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale też muszą być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie klienta i będą służyły za jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów innym osobom, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego “link building”), czyli różne działania związane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania linków, ponieważ te źle dobrane mogą mocno zaszkodzić. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, tj. inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest właściwie, strona klienta otrzymuje od nich “moc”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po określeniu budżetu klienta można zaplanować takie środki.

Odmienne metody dla pozycjonowania SEO

Publikacja tekstów i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, ale jest to niestety długotrwały proces, zabierający nawet do kilku miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie topów – Google może nagle zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać innych metod. Nasza firma bardzo szybko dostosowuje się do takich zmian, ale wiele agencji ma z tym problem. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy można znaleźć jakiekolwiek inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak ciekawe, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najłatwiejszym, ale też bardzo drogim wyjściem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, co obejmuje wykupienie sobie miejsca reklamowego w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana przedstawia frazy, na które strona ma być pozycjonowana i tak od razu pokazuje się ona w czołówce, nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie wyjście ma pewne wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest oznaczona jako reklama, a takim ogrom użytkowników Internetu po prostu nie ufa, do tego odprowadzana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta w chwilę znika z czołówki, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na dość powolny spadek z topowych miejsc.

Odmienną metodą może być wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że social media to ogromnie niedające pewności miejsce do poprawiania ruchu, a najlepsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie można zaplanować. W przypadku interesującej większość tematyki pozycjonowanej strony istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania postów. Tutaj sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże dokonać wyboru w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowania stron Kraków

Wystrzegajcie się nieposiadających doświadczenia agencji SEO.

Wskazaliśmy wyżej, że poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona to podstawa sukcesu w w marketingu internetowym, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą z brzegu agencją SEO. Na rynku jest ich mnóstwo, lecz nieliczne mogą pochwalić się rzeczywistymi wynikami. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które potraktują stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie metody mogą wręcz wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do odratowania, czego następstwem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego nikt by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie sprawdzonych metod, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować jedynie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie niechętnie dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, psując ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient szuka później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i naprawiła ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie.

Czołowa pozycja w rezultatach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego klienta i lekceważąc pozycjonowanie w ogóle, bezsensownie ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, także nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, gdyż zwiększenie dochodów może być w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Ważnym jest też to, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, informując o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie albo utworzyć nową filię w innym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na starcie, by możliwie jak najbardziej skutecznie zająć się tym pod kątem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić pozytywne skutki, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także pisarzy treści z lekkością języka, którzy nie mają problemów z przyswojeniem tematyki sklepu klienta i utworzeniem merytorycznych treści. Wiemy, że takie połączenie nie tylko pozwoli zdobyć pierwsze miejsca w Google’u, lecz również przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność co do najwyższej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Kraków