Pozycjonowanie Katowice

Pozycjonowanie stron Katowice

Mając stronę lub sklep w Internecie, powiększenie tamtejszego ruchu jest najważniejszą kwestią, jaką trzeba zrobić, jeśli jeśli oczekujemy jakiegokolwiek sukcesu. Dzięki temu taka strona może się rozwijać – reklamodawcy dają lepiej płatne oferty i więcej osób ogląda produkty klienta. Powstaje tutaj pytanie, w jaki sposób zadbać o taki ruch. Co działa na miejsce w czołówce w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani liczba wyświetleń, ani czas obecności na rynku ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O czołowe miejsca w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego metody SEO. Chcielibyście o coś zapytać? Napiszcie do naszych specjalistów, a wszystko wyjaśnimy:

Z jakiego powodu wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarki to tak warta uwagi sprawa?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą reklamę i przebić się do świadomości internautów na tyle, by sami wprowadzali adres naszej strony. Tak naprawdę to wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, najczęściej korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania konkretnego adresu. Co więcej, zwykle z wygody nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż początkowe kilka pozycji. Nie ma znaczenia, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej intuicyjna czy ma bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie widnieje w topach, wielu ludzi jej po prostu nie znajdzie.

Co oddziałuje na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania trzeba przerobić serwis pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, podstawą jest agencja pozycjonerów, która znanymi sobie skutecznymi sposobami zadba o kompleksowe przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, niemniej w rękach profesjonalnego pozycjonera przynosi największe korzyści w zakresie obecności na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Katowice

Właściwe obeznanie na pierwszym miejscu.

By dostosować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO robi na początku pełny audyt serwisu, by poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich aspektów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, grafiki czy czas ładowania, ale też mogące wystąpić błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Po takim audycie można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zwiększą efekty działań pozycjonerskich. Czasem są to dość duże zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o agencji SEO już na etapie pierwszych projektów strony, aby później się takimi rzeczami nie martwić.

Następnie wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pokazywać w wyszukiwarce. Rzecz jasna im jest ich więcej, tym większa szansa, że trafimy w zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, kiedy właściciel strony woli się skupić wyłącznie na jednym mieście, w którym działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach “pozycjonowanie Katowice”, “agencja SEO Katowice”, czy wręcz “pozycjonowanie stron Katowice”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (bo przecież na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i dotarcie do wybranych odbiorców.

Filary pozycjonowania SEO

Mając wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna opracowywać odpowiednie treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne wymagania, by dopasować się do algorytmów wyszukiwarki Google, ale jednocześnie powinny być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie klienta i będą robiły za jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest dobranie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie artykułów.

Sama publikacja napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego “link building”), czyli rozmaite działania powiązane z optymalizacją poprzez linki prowadzące do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, gdyż te źle dobrane mogą poważnie napsuć krwi. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które działają w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, tj. inne domeny niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest odpowiednio, strona klienta otrzymuje od nich “siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe miejsca. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po poznaniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie środki.

Inne metody dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikacja treści i linkowanie w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi znaczące korzyści, lecz jest to niestety długotrwały proces, zajmujący nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki opóźniające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może znienacka zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych sposobów. Nasza firma bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele firm ma z tym problem. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni właściciele stron, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy istnieją jakiekolwiek inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najprostszym, ale też bardzo drogim rozwiązaniem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Klient dobiera słowa kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana i tak od razu pokazuje się ona na samym czele, nad standardowymi wynikami. Chociaż brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma swoje problemy. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest oznaczona jako reklama, a takim ogrom internautów zwyczajnie nie ufa, do tego naliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest także to, że po zrezygnowaniu z kampanii, strona klienta momentalnie znika z topów, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na dość powolny spadek z najwyższych miejsc.

Kolejną metodą może być skorzystanie z potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Szkopuł w tym, że social media to bardzo niedające pewności miejsce do poprawiania ruchu, a najlepsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie można ustawić. W przypadku popularnej tematyki danej strony istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. W takim wypadku sytuację odpowiednio oceni ekspert i pomoże dokonać wyboru w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowania stron Katowice

Wystrzegajcie się niedoświadczonych agencji SEO.

Wskazaliśmy już, że odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO strona jest fundamentem dla sukcesu w w marketingu internetowym, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą z brzegu firmą pozycjonującą. W naszym kraju jest ich sporo, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się rzeczywistymi wynikami. Trzeba uważać na nieprofesjonalne firmy, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie metody mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie przetestowanych metod, przy czym wszystkie eksperymenty wykonujemy na własnych stronach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i zawierają umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym czasie nieczęsto dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka nieuczciwa agencja dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, niszcząc powszechny wizerunek pozycjonerów w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później profesjonalnej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne problemy, musi liczyć się z tym, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej agencji

Czołowa pozycja w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc optymalizację SEO w zupełności, bez potrzeby ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dobiera stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, bo zwiększenie dochodów może być nieporównywalnie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się mieć w miarę stały kontakt z klientem, informując o skokach w wynikach wyszukiwania i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient postanowi dodać nową kategorię produktów w swoim sklepie lub utworzyć nową filię w innym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na samym początku, żeby możliwie jak najbardziej skutecznie zająć się tym pod kątem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić pozytywne skutki, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza agencja ma nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają kłopotów z opanowaniu podstaw tematyki strony klienta i napisaniem fachowych treści. Mamy pewność, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć topy, lecz również przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi tekstami. Dlatego też mamy pewność co do najwyższej jakości świadczonych usług, czego wyraz stanowią nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Katowice