Pozycjonowanie Kalisz

Pozycjonowanie stron Kalisz

Posiadając stronę lub sklep internetowy, poprawa tamtejszego ruchu jest najważniejszą kwestią, jaką trzeba zrobić, jeśli jeśli oczekujemy jakiegokolwiek sukcesu. Dzięki temu taka strona może się rozwijać – reklamodawcy mają bardziej korzystne oferty i więcej internautów ogląda produkty klienta. Rodzi się tutaj pytanie, jak zadbać o takie wyniki. Co oddziałuje na wysokość pozycji wśród stron pokazujących się w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? Wbrew pozorom nie jest to ani ilość odwiedzin, ani długość obecności na rynku ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O pierwsze miejsca w wynikach (tzw. topy) odpowiedzialny jest przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i jego techniki SEO. Nurtuje Was jakieś pytanie? Napiszcie do naszej agencji, a wszystko wyjaśnimy:

Dlaczego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki to tak warta uwagi sprawa?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w standardową reklamę i przebić się do świadomości użytkowników Internetu na tyle, by samodzielnie wprowadzali link naszej strony. Rzeczywistość wygląda jednak tak, że kiedy czegoś potrzebujemy, zazwyczaj zasięgamy pomocy wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania faktycznego adresu. Mało tego, zwykle z wygody nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż początkowe kilka pozycji. Bez różnicy, czy strona danego sklepu sprawia lepsze wrażenie, jest bardziej responsywna czy ma bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie widnieje w topach, przeważająca część internautów jej po prostu nie odnajdzie.

Co wpływa na pozycję w Google’u? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania trzeba dostosować serwis pod algorytmy Google’a, co w języku angielskim nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By się tym zająć, wymagana jest agencja pozycjonerska, która znanymi sobie sprawdzonymi sposobami zadba o należyte przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Stanowi to skomplikowany i dość czasochłonny proces, ale w rękach obeznanego pozycjonera przynosi największe efekty w zakresie bycia w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Kalisz

Dokładne obeznanie jest najważniejsze

Żeby przygotować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO przeprowadza na początku dokładny audyt serwisu, by poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich aspektów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki czy prędkość wczytywania, ale też mogące wystąpić błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Następnie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań pozycjonera. Nieraz są to dość inwazyjne zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, stąd też warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie projektowania strony, aby później się takimi kwestiami nie przejmować.

W następnej kolejności wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Niewątpliwie im jest ich więcej, tym większa szansa, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, lecz trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu dla weterynarza byłoby trzeba dobrać frazy w stylu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, w przypadku gdy osoba pozycjonowana chce się skupić wyłącznie na jednym mieście, w jakim działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach “pozycjonowanie Kalisz”, “agencja SEO Kalisz”, czy nawet “pozycjonowanie stron Kalisz”. Jest to wysoce skuteczny sposób na ograniczanie konkurencji (niewątpliwie na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i trafienie do konkretnych odbiorców.

Filary optymalizacji stron

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane frazy i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna tworzyć odpowiednie treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne wymagania, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale również powinny być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą robiły za jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie artykułów.

Sama publikacja napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego “link building”), czyli różnorodne działania związane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, bo te nieodpowiednie mogą mocno utrudnić pozycjonowanie. Całość dzielimy na linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, czyli inne źródła niż pozycjonowana strona, takie jak blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest prawidłowo, strona klienta otrzymuje od nich “moc”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po poznaniu budżetu klienta można zaplanować takie rzeczy.

Alternatywne rozwiązania dla pozycjonowania SEO

Publikacja artykułów i linkowanie w rękach znającego się na rzeczy pozycjonera przynosi znaczące korzyści, ale jest to niestety wymagający czasu proces, zabierający nawet do kilku miesięcy. Są też przypadki opóźniające zdobycie topów – Google może znienacka zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych sposobów. Nasza agencja bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wiele firm ma z tym kłopot. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie chcą tyle czekać. Czy istnieją jakieś inne rozwiązania? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo drogim wyjściem jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej w samej wyszukiwarce Google. Klient przedstawia słowa kluczowe, na które strona ma być promowana i tak natychmiast pokazuje się ona w czołówce, nad “zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie wyjście ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest oznaczona jako reklama, a tym większość użytkowników Internetu zwyczajnie nie ufa, do tego odliczana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w adres z tej reklamy. Najgorsze jest również to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta w chwilę znika z topów, podczas gdy zaprzestanie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na w miarę powolny spadek z topowych miejsc.

Odmienną metodą jest wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają social media. Problem w tym, że media społecznościowe to ogromnie niedające pewności miejsce do poprawiania ruchu, a najskuteczniejsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie da się ustawić. W przypadku interesującej większość tematyki danej strony jest jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania postów. Tutaj sytuację odpowiednio oceni pozycjoner i pomoże dokonać wyboru w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowania stron Kalisz

Wystrzegajcie się nieposiadających doświadczenia pozycjonerów.

Wskazaliśmy wyżej, że odpowiednio wypozycjonowana strona jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą lepszą firmą pozycjonującą. W naszym kraju funkcjonuje ich sporo, lecz nieliczne mogą pochwalić się realnymi wynikami. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła pomysły. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić stronie, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na inną – a tego żaden klient by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie przetestowanych działań, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować jedynie sprawdzone rozwiązania.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu pozycjonowania i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie niechętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc kapryśnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, podczas gdy za minimum wysiłku taka oszukująca agencja dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, ośmieszając ogólny wizerunek agencji SEO w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później uczciwej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

Zaufaj doświadczeniu, zaufaj naszej firmie.

Wysokie miejsce w rezultatach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc pozycjonowanie w zupełności, niepotrzebnie ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, więc nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, gdyż wzrost dochodów może być nieporównywalnie większe niż pieniądze wydane na agencję pozycjonujacą. Naszym sekretem indywidualne podejście i możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Nie jest również bez znaczenia to, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, informując o wzrostach i będąc otwartym na planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient postanowi dołożyć nową kategorię produktów w swoim sklepie lub utworzyć nową filię w innym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na samym początku, żeby możliwie jak najdokładniej zająć się tym pod względem pozycjonowania.

Trudno przecenić efekty, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza firma ma nie tylko fachowych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają kłopotów z opanowaniu podstaw tematyki strony klienta i napisaniem porządnych treści. Wiemy, że takie połączenie nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć topy, lecz także przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi tekstami. Dlatego też mamy pewność co do najlepszej jakości świadczonych usług, co potwierdzą nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Kalisz