Pozycjonowanie Gdynia

Pozycjonowanie stron Gdynia

Prowadząc stronę lub sklep internetowy, zwiększenie tamtejszego ruchu jest najważniejszą kwestią, jaką należy zrobić, jeśli liczymy na jakikolwiek sukces. Przez to taka strona może się powiększać – reklamodawcy dają ciekawsze oferty i więcej internautów ogląda produkty klienta. Nie dziwi więc, że wielu właścicieli serwisów internetowych zastanawia się, w jaki sposób zadbać o taki ruch. Co oddziałuje na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani wysokość wyświetleń, ani długość obecności w branży ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O czołówkę w wynikach (tzw. topy) dba przede wszystkim pozycjoner i jego techniki SEO. Chcielibyście o coś zapytać? Napiszcie do naszych ekspertów, a jak najszybciej odpowiemy:

Dlaczego wysokie miejsce w Google’u to tak warta uwagi sprawa?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w zwykłą promocję i przebić się do świadomości ludzi na tyle, by sami wprowadzali link naszej strony. Niestety to wygląda jednak w taki sposób, że kiedy czegoś potrzebujemy, najczęściej kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania konkretnego adresu. Do tego, zwykle z wygody nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż początkowe parę miejsc. Bez różnicy, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy ma bardziej atrakcyjne ceny – jeśli nie ma jej w czołówce wyników, większość ludzi jej po prostu nie dojrzy.

Co wpływa na pozycję w Google’u? Do zaistnienia na czołowych miejscach wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować serwis pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, podstawą jest agencja SEO, która znanymi sobie działającymi technikami pozycjonującymi zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to złożony i stosunkowo czasochłonny proces, niemniej w rękach obeznanego pozycjonera przynosi największe rezultaty w zakresie obecności w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Gdynia

Odpowiednie przygotowanie się przede wszystkim.

Aby przyszykować stronę internetową do procesu pozycjonowania, agencja SEO robi najpierw dokładny audyt serwisu, by poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to przeanalizowanie takich szczegółów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki czy czas ładowania, ale też ewentualne błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Po takim audycie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które poprawią efekty działań pozycjonerskich. Czasem są to dość inwazyjne zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o pozycjonowaniu już na etapie pierwszych projektów strony, by później się takimi rzeczami nie martwić.

Następnie wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się pojawiać w wyszukiwarce. Niewątpliwie im jest ich więcej, tym większa szansa, że trafimy w zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja jest zupełnie inna, jeśli osoba pozycjonowana chce się skupić tylko na pojedynczym mieście, w którym działa. Wtedy mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Gdynia”, “agencja SEO Gdynia”, czy nawet “pozycjonowanie stron Gdynia”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (niewątpliwie na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w w całej Polsce) i trafienie do wybranych odbiorców.

Filary pozycjonowania SEO

Mając wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna zlecać odpowiednio skrojone treści, które pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne warunki, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale jednocześnie powinny być treściwe i skupiać uwagę czytelnika. Przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest wyszukanie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie treści.

Sama publikacja napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. “link building”), czyli różne działania związane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to skomplikowany temat i wymaga uważnego pozyskiwania linków, bo te niewłaściwe mogą poważnie utrudnić pozycjonowanie. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, tj. inne źródła niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie załatwione jest prawidłowo, strona klienta dostaje od nich “siłę”, dzięki której wchodzi na jeszcze wyższe pozycje. Jest to jednak dość kosztowne i dopiero po określeniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie rzeczy.

Odmienne metody dla pozycjonowania SEO

Publikowanie tekstów i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, lecz jest to niestety czasochłonny proces, zabierający nawet do kilku miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nieoczekiwanie zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać innych sposobów. Nasza agencja bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele agencji ma z tym kłopot. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej zniecierpliwieni klienci, którzy nie chcą tyle czekać. Czy można znaleźć jakiekolwiek inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się z początku wydawać.

Najoczywistszym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie miejsca reklamowego w samej wyszukiwarce Google. Osoba pozycjonowana przedstawia słowa kluczowe, na które strona ma być promowana i tak od razu pokazuje się ona na samej górze, nad “zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to znakomicie, takie wyjście ma swoje problemy. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest oznaczona jako reklama, a tym wielu internautów po prostu nie ufa, do tego odliczana jest mała opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Najbardziej uciążliwe jest też to, że po zakończeniu kampanii, strona klienta momentalnie znika z topów, podczas gdy zakończenie współpracy z agencją SEO przekłada się na dość powolny spadek z pierwszych miejsc.

Odmienną metodą jest wykorzystanie potęgi docierania do targetu, jaką dają media społecznościowe. Szkopuł w tym, że media społecznościowe to ogromnie niepewne miejsce do zdobywania ruchu, a najmocniejsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie można ustawić. W przypadku popularnej tematyki danej strony jest jednak szansa wymiernego sukcesu przy używaniu opcji na Facebooku promowania wpisów. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni ekspert i pomoże podjąć decyzję w kwestii dodatkowego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowania stron Gdynia

Uważajcie nieposiadających doświadczenia firm pozycjonujących.

Pisaliśmy wcześniej, że dobrze wypozycjonowana strona jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby zawieranie współpracy z pierwszą lepszą agencją SEO. Na rynku funkcjonuje ich sporo, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się porządnymi wynikami. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej nowe sposoby. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania, czego następstwem będzie tylko zmiana domeny na nową – a tego nikt by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie przetestowanych działań, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Dzięki temu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone rozwiązania.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie nieczęsto dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, ośmieszając ogólny wizerunek firm pozycjonujacych w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później doświadczonej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej agencji.

Czołowe miejsce w rezultatach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego klienta i lekceważąc optymalizację SEO w zupełności, bez potrzeby ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dobiera stawki indywidualnie, także nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet mogą rozważyć SEO, gdyż wzrost dochodów może być w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Wierzymy w indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, pisząc o wzrostach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli przykładowo klient zdecyduje się dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie albo utworzyć nową filię w kolejnym mieście – takimi pomysłami zajmiemy się już na starcie, by możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod względem optymalizacji SEO.

Trudno przecenić efekty, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza agencja posiada nie tylko umiejętnych pozycjonerów, ale także copywriterów charakteryzujących się lekkością języka, którzy nie mają problemów z przyswojeniem tematyki strony klienta i napisaniem porządnych treści. Mamy pewność, że taka synergia nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć topy, lecz także przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi treściami. Pozwala to nam mieć pewność co do najwyższej jakości świadczonych usług, co potwierdzą nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Gdynia