Pozycjonowanie Gdańsk

Pozycjonowanie stron Gdańsk

Mając stronę lub sklep w Internecie, fundamentem sukcesu jest uzyskanie jak największego ruchu użytkowników. Dzięki temu taki serwis może się powiększać – reklamodawcy proponują ciekawsze oferty i więcej internautów ogląda produkty klienta. Nie dziwi więc, że wielu właścicieli serwisów internetowych zachodzi w głowę, jakim sposobem zadbać o takie wyniki. Co działa na miejsce w czołówce w wynikach wyszukiwania Google? W przeciwieństwie do tego, co mogłoby się wydawać, nie jest to ani liczba wejść, ani czas obecności na rynku ani nawet zaufanie ze strony odwiedzających. O najwyższe miejsca w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego tajniki SEO. Nurtuje Was jakieś pytanie? Napiszcie do naszej firmy, a wszystko wyjaśnimy:

Dlaczego wysokie miejsce w wyszukiwarce to tak istotna kwestia?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w standardową promocję i przebić się do świadomości ludzi na tyle, by bezpośrednio wprowadzali link naszej strony. Faktycznie to wygląda jednak tak, że gdy czegoś potrzebujemy, na ogół korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania faktycznego adresu. Co więcej, zwykle z wygody nie sprawdzamy bardziej oddalonych rezultatów niż początkowe parę miejsc. Nieistotne, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej intuicyjna czy proponuje niższe ceny – jeśli nie ma jej w czołówce wyników, większość ludzi jej po prostu nie znajdzie.

Co oddziałuje na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania należy zoptymalizować serwis pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest mianem SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, podstawą jest agencja SEO, która znanymi sobie działającymi technikami pozycjonującymi zadba o szczegółowe przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Stanowi to złożony i całkiem czasochłonny proces, jednak w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi największe rezultaty w kwestii bycia w czołówce listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Gdańsk

Dokładne przygotowanie się jest najważniejsze

Aby dostosować stronę internetową do działań pozycjonera, agencja SEO robi na początku kompleksowy audyt serwisu, by poznać jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich elementów, jak zamieszczone treści, podkategorie, grafiki czy prędkość wczytywania, ale również możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwarki. Po takim audycie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zwiększą efekty działań pozycjonera. Zdarza się, że są to dość duże zmiany, jak chociażby nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, stąd też warto myśleć o współpracy z pozycjonerem już na etapie pierwszych projektów strony, aby później się takimi rzeczami nie przejmować.

Potem wybieramy najistotniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których witryna internetowa klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Naturalnie im jest ich więcej, tym większa szansa, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, ale trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu dla lekarza weterynarii byłoby trzeba dobrać frazy typu “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, jeśli właściciel strony chce się skupić tylko na jednym mieście, w którym działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu o skali lokalnej, więc, korzystając z naszej branży jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, działalibyśmy raczej na frazach “pozycjonowanie Gdańsk”, “agencja SEO Gdańsk”, a nawet “pozycjonowanie stron Gdańsk”. Jest to znakomity sposób na zmniejszanie konkurencji (bo przecież na rynku stanowiącym jedno miasto będzie mniej firm niż w w całym kraju) i dotarcie do wybranych odbiorców.

Fundamenty pozycjonowania SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna opracowywać odpowiednie treści, jakie pomogą stronie osiągnąć wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne wymagania, by dopasować się do algorytmów Google’a, ale też muszą być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. Nie można zapominać, że pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą stanowiły niejako jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy tworzenia treści innym osobom, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie artykułów.

Sama publikacja napisanych w ten sposób artykułów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (z angielskiego “link building”), czyli wielorakie działania związane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, ponieważ te źle dobrane mogą niepotrzebnie zaszkodzić. Wyróżniamy linki wewnętrzne, które funkcjonują w obrębie samej strony i odsyłają na podstrony, oraz linki zewnętrzne, a więc inne źródła niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy podobne miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest poprawnie, strona klienta dostaje od nich “siłę”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe pozycje. Trzeba jednak pamiętać o kosztach takiego przedsięwzięcia i dopiero po ustaleniu budżetu klienta można zaplanować takie działania.

Inne metody dla pozycjonowania SEO

Pisanie tekstów i linkowanie w rękach doświadczonego pozycjonera przynosi ogromne korzyści, ale jest to niestety wymagający czasu proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też przypadki opóźniające zdobycie topów – Google może nagle zmienić swoje algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych sposobów. Nasza firma wyjątkowo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele firm ma z tym kłopot. Nic więc dziwnego, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy istnieją jakieś alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najprostszym, ale też bardzo kosztownym wyjściem jest wykorzystanie kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie miejsca reklamowego u samego Google’a. Klient wybiera frazy, na które strona ma być widoczna i tak momentalnie pokazuje się ona na samej górze, nad “zwykłymi” wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to rewelacyjnie, takie rozwiązanie ma swoje problemy. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest podpisana jako reklama, a tym wielu internautów po prostu nie ufa, do tego odprowadzana jest mała opłata za każde kliknięcie w link z tej reklamy. Najbardziej uciążliwe jest też to, że po zakończeniu kampanii, strona klienta w mgnieniu oka spada z czołówki, podczas gdy zakończenie współpracy z agencją pozycjonującą przekłada się na całkiem powolny spadek z najwyższych miejsc.

Mniej oczywistą metodą jest wykorzystanie potęgi zasięgów, jaką dają media społecznościowe. Sęk w tym, że social media to ogromnie niedające pewności miejsce do zdobywania ruchu, a najmocniejsze efekty mają viralowe posty – coś, czego nie można ustawić. W przypadku interesującej większość tematyki naszej strony jest jednak szansa całkiem sporego sukcesu przy używaniu wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni specjalista i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowania stron Gdańsk

Uważaj na nieposiadające doświadczenia agencje SEO!

Ustaliliśmy wyżej, że odpowiednio wypozycjonowana strona jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby rozpoczęcie współpracy z pierwszą lepszą agencją SEO. W naszym kraju funkcjonuje ich mnóstwo, lecz nieliczne mają prawdziwe wyniki. Trzeba uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do odratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z własnoręcznie opracowanych metod, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować wyłącznie sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym okresie niechętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej tłumacząc niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma dostaje comiesięczną sumę pieniędzy, ośmieszając powszechny wizerunek pozycjonerów w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient poszukuje później lepszej agencji, by rozpoczęła skuteczne pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba uprzątnąć pozostawiony przez poprzednią firmę bałagan, co zwykle nie jest takie proste.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej firmie.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego właściciela strony internetowej i lekceważąc optymalizację SEO w ogóle, bezsensownie limitujemy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, bo wzrost dochodów może być w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Naszym przepisem na sukces jest indywidualne podejście i szczycimy się wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, pisząc o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient postanowi dołożyć nową kategorię towarów w swoim sklepie albo utworzyć nową filię w innym mieście – takimi sytuacjami zajmiemy się już na samym początku, by możliwie jak najskuteczniej zająć się tym pod kątem pozycjonowania.

Ciężko przecenić efekty, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. Nasza firma posiada nie tylko kompetentnych pozycjonerów, ale także copywriterów z lekkim piórem, którzy nie mają problemów z przyswojeniem tematyki strony klienta i napisaniem rzeczowych treści. Wiemy, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć topy, ale także przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi artykułami. Dlatego też mamy pewność co do najwyższej jakości świadczonych usług, co potwierdzą nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Gdańsk