Pozycjonowanie Bydgoszcz

Pozycjonowanie Bydgoszcz

Mając stronę lub sklep internetowy, poprawa tamtejszego ruchu jest najważniejszą kwestią, jaką trzeba zrobić, jeśli liczymy na jakikolwiek sukces. Dzięki temu taka strona może się powiększać – reklamodawcy dają ciekawsze oferty i więcej internautów ogląda produkty klienta. Pozostaje jednak pytanie, jak zadbać o taki ruch. Co ma wpływ na wysokość pozycji wśród stron wyświetlanych w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? Wbrew pozorom nie jest to ani liczba wejść, ani długość obecności na rynku ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O najwyższe miejsca w wynikach (tzw. topy) troszczy się przede wszystkim ekspert od pozycjonowania i jego metody SEO. Nurtuje Was jakieś pytanie? Napiszcie do naszych specjalistów, a wszystko wyjaśnimy:

Z jakiego względu wysoka pozycja w Google’u to tak znacząca sprawa?

Może się wydawać, że lepiej byłoby zainwestować w standardową reklamę i przebić się do świadomości użytkowników Internetu na tyle, by sami wprowadzali adres naszej strony. W praktyce to wygląda jednak w taki sposób, że jeżeli czegoś potrzebujemy, przeważnie kierujemy się do wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania faktycznego adresu. Do tego, zwykle z wygody nie sprawdzamy dalszych rezultatów niż początkowe kilka pozycji. Nieistotne, czy strona danego sklepu robi lepsze wrażenie, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy proponuje korzystniejsze ceny – jeśli nie widnieje w czołówce wyników, przeważająca część internautów jej po prostu nie zauważy.

Które czynniki wpływają na miejsce w wyszukiwarce? Do zaistnienia w czołówce wyników wyszukiwania trzeba przerobić stronę pod algorytmy Google’a, co z angielskiego nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By to zrobić, podstawą jest agencja pozycjonerska, która znanymi sobie zaawansowanymi sposobami zadba o odpowiednie przygotowanie strony pod pozycjonowanie. Jest to złożony i dość czasochłonny proces, niemniej w rękach profesjonalnego pozycjonera przynosi największe korzyści w kwestii bycia na szczycie listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Bydgoszcz

Należyte obeznanie przede wszystkim

Chcąc przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO wykonuje najpierw dokładny audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to sprawdzenie takich elementów, jak zamieszczone treści, kategorie podstron, obrazki czy czas ładowania, ale też możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Dzięki temu można zasugerować zmiany do wprowadzenia, które zwiększą efekty działań pozycjonera. W niektórych przypadkach są to dość szerokie zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii oferowanych towarów w sklepie internetowym, więc warto myśleć o agencji SEO już na etapie pierwszych projektów strony, żeby później się takimi kwestiami nie martwić.

Potem wybieramy najważniejsze słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się wyświetlać w wyszukiwarce. Oczywiście im jest ich więcej, tym większa szansa, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, lecz trzeba się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. Przykładowo dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy takie jak “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli osoba pozycjonowana pragnie się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście, w jakim działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z siebie samych jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Bydgoszcz”, “agencja SEO Bydgoszcz”, a nawet “pozycjonowanie stron Bydgoszcz”. Jest to wysoce skuteczny sposób na ograniczanie konkurencji (bo przecież na rynku stanowiącym jedno miasto będzie mniej firm niż w na przestrzeni całego kraju) i trafienie do wybranych odbiorców.

Fundamenty działań SEO

Mając wybrane frazy i gotowy audyt, pozycjoner zaczyna zlecać odpowiednie treści, które pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Tego rodzaju teksty muszą spełniać specjalne warunki, by dopasować się do algorytmów Google’a, ale jednocześnie powinny być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. Przecież pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą robiły za jej wizytówkę. Z tego też powodu tak ważne jest znalezienie dobrych copywriterów, którzy będą w stanie zaopiekować się wszystkim naraz. Nasza agencja posiada takie osoby i nie zlecamy tworzenia treści na zewnątrz, narażając klienta na ryzyko niedostatecznych merytorycznie artykułów.

Samo opublikowanie napisanych w ten sposób treści nie wystarczy, to tylko część fundamentalnych działań pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi tworzenie bazy linków (ang. “link building”), czyli różne działania związane z optymalizacją poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie działanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania linków, gdyż te niewłaściwe mogą niepotrzebnie napsuć krwi. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które są aktywne w obrębie samej strony i odsyłają na inne strony w domenie, a także linki zewnętrzne, tj. inne źródła niż pozycjonowana strona, przykładowo blogi, artykuły sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego typu miejsca. Jeśli linkowanie wykonane jest odpowiednio, strona klienta dostaje od nich “siłę”, dzięki której zajmuje jeszcze wyższe miejsca. Nie jest to jednak tanie i dopiero po ustaleniu budżetu klienta jest się w stanie zaplanować takie środki.

Inne rozwiązania dla klasycznej optymalizacji SEO

Pisanie tekstów i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi znaczące korzyści, lecz jest to niestety długotrwały proces, zajmujący nawet do paru miesięcy. Są też okoliczności opóźniające zdobycie topów – Google może nagle zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać odmiennych sposobów. Nasza agencja bardzo sprawnie dostosowuje się do takich zmian, ale wiele firm ma z tym kłopot. Nie dziwi więc, że istnieją bardziej niecierpliwi właściciele stron, którzy nie mają ochoty tyle czekać. Czy można znaleźć jakiekolwiek inne rozwiązania? Oczywiście, jednak nie są tak interesujące, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najbardziej oczywistym, ale też bardzo drogim rozwiązaniem jest zrobienie użytku z kampanii Google Adwords, na co składa się wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Osoba pozycjonowana przedstawia słowa kluczowe, na które strona ma być pozycjonowana i tak momentalnie pokazuje się ona w czołówce, nad “zwykłymi” wynikami. Chociaż brzmi to świetnie, takie wyjście ma pewne wady. W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę na to, że strona jest podpisana jako reklama, a takim większość użytkowników Internetu po prostu nie ufa, do tego odprowadzana jest niewielka opłata za każde kliknięcie w link z miejsca reklamowego. Nieprzyjemne jest także to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta w mgnieniu oka znika ze szczytu, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją SEO przekłada się na dość powolny spadek z pierwszych miejsc.

Mniej oczywistą metodą jest skorzystanie z potęgi zasięgowej, jaką dają social media. Sęk w tym, że social media to bardzo niedające pewności miejsce do poprawiania ruchu, a najmocniejsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie można zaplanować. W przypadku popularnej tematyki danej strony jest jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania postów. W takim wypadku sytuację najlepiej oceni pozycjoner i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tym stylu.

pozycjonowania stron Bydgoszcz

Wystrzegaj się nieposiadających doświadczenia agencji SEO!

Pisaliśmy już, że poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona to podstawa sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą lepszą firmą pozycjonującą. Na rynku jest ich sporo, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się rzeczywistymi wynikami. Należy uważać na nieprofesjonalne firmy, które mogą potraktować stronę klienta jak królika doświadczalnego, testując na niej zasłyszane z niepewnego źródła sposoby. Takie metody mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją później nie do uratowania, czego skutkiem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza firma korzysta z własnoręcznie sprawdzonych działań, przy czym wszystkie próby wykonujemy na własnych serwisach testowych. Z tego powodu jesteśmy w stanie zaoferować jedynie sprawdzone metody.

Istnieją i tacy pozycjonerzy, którzy korzystają z nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na dwanaście lub dwadzieścia cztery miesiące. W tym czasie rzadko dzielą się raportami, brak wzrostów najczęściej tłumacząc nieprzewidywalnymi algorytmami Google’a. Związany umową klient traci tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka oszukująca firma dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, niszcząc powszechny wizerunek pozycjonerów w oczach klientów. Do tego, kiedy klient szuka później doświadczonej agencji, by rozpoczęła rzeczywiste pozycjonowanie i naprawiła ewentualne problemy, musi wziąć pod uwagę to, że będzie trzeba posprzątać pozostawiony przez poprzednika bałagan, co nie zawsze jest takie łatwe.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej agencji.

Czołowa pozycja w wynikach wyszukiwania jest fundamentalną kwestią dla każdego klienta i lekceważąc optymalizację SEO w ogóle, bezsensownie ograniczamy zasięgi strony. Nasza firma dostosowuje stawki indywidualnie, stąd nawet nieduże firmy lokalne stawiające na Internet powinny rozważyć SEO, gdyż wzrost dochodów może być w porównaniu znacznie większe niż pieniądze wydane na firmę SEO. Wierzymy w indywidualne podejście i możemy się pochwalić wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się mieć w miarę stały kontakt z klientem, pisząc o postępach i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli na ten przykład klient zdecyduje się umieścić nową kategorię produktów w swoim sklepie albo utworzyć nową filię w innym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na samym początku, by możliwie jak najbardziej dokładnie zająć się tym pod kątem pozycjonowania.

Trudno przecenić zalety, jakie daje optymalizacja SEO stron. Nasza firma posiada nie tylko umiejętnych pozycjonerów, ale także pisarzy treści charakteryzujących się lekkim piórem, którzy nie mają problemów z przyswojeniem tematyki strony klienta i napisaniem fachowych treści. Wiemy, że taka synergia nie tylko pozwoli zdobyć topy, ale także przełoży się na urozmaicenie strony ciekawymi treściami. Dlatego też mamy pewność co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Bydgoszcz