Pozycjonowanie Białystok

Pozycjonowanie Białystok

Mając stronę lub sklep internetowy, podstawą sukcesu jest doprowadzenie do jak największego ruchu osób. Dzięki temu taki serwis może się rozwijać, gdyż oznacza to większą ilość klientów i możemy brać większe kwoty za reklamę. Powstaje w tym miejscu pytanie, w jaki sposób zadbać o taki ruch. Co działa na wysoką pozycję wśród stron pokazujących się w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, czyli Google’u? Wbrew pozorom nie jest to ani ilość wyświetleń, ani długość obecności na rynku, ani nawet przywiązanie ze strony odwiedzających. O czołówkę w wynikach troszczy się przede wszystkim specjalista od pozycjonowania i jego tajniki SEO. Masz jakiekolwiek pytania? Napisz do naszych ekspertów, którzy z pewnością wszystko dokładnie wyjaśnią:

Z jakiego powodu wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarki to tak ważna kwestia?

Można pomyśleć, że lepiej byłoby zainwestować w klasyczną reklamę i przebić się do świadomości internautów na tyle, by bezpośrednio wprowadzali adres naszej strony. Niestety to wygląda jednak tak, że kiedy czegoś potrzebujemy, zazwyczaj korzystamy z wyszukiwarki, nawet mimo pamiętania konkretnego adresu. Co więcej, zwykle z lenistwa nie sprawdzamy niższych rezultatów niż początkowe kilka miejsc. Bez znaczenia, czy strona danego sklepu wygląda lepiej, jest bardziej wygodna w użytkowaniu czy oferuje korzystniejsze ceny – jeśli nie widnieje w topach, większość internautów jej po prostu nie znajdzie.

Jakie czynniki mają wpływ na pozycję w wyszukiwarce? Do zaistnienia na samym szczycie wyników wyszukiwania powinno się zoptymalizować stronę pod algorytmy Google’a, co w języku angielskim nazywane jest akronimem SEO (Search Engine Optimization). By tego dokonać, podstawą jest agencja pozycjonerów, która znanymi sobie sprawdzonymi sposobami zadba o kompleksowe przygotowanie strony pod zdobywanie czołówek wyników. Jest to skomplikowany i stosunkowo czasochłonny proces, ale w rękach wprawnego pozycjonera przynosi największe efekty w kwestii obecności na pierwszych miejscach listy rezultatów wyszukiwania.

pozycjonowania Białystok

Właściwe przygotowanie się przede wszystkim!

Chcąc przyszykować stronę internetową do kampanii SEO, agencja SEO wykonuje w pierwszej kolejności kompleksowy audyt serwisu, by ustalić jego stan wyjściowy. Obejmuje to zbadanie takich aspektów, jak zamieszczone treści, podkategorie, obrazki czy prędkość wczytywania, ale również możliwe błędy w kodzie strony czy poprawność metaopisów. Następnie można zasugerować zmiany do zaimplementowania, które zmaksymalizują efekty działań pozycjonera. Czasem są to dość duże zmiany, jak na przykład nowy podział kategorii produktów w sklepie internetowym, dlatego warto myśleć o agencji SEO już na etapie pierwszych projektów strony, aby później się takimi kwestiami nie przejmować.

Potem wybieramy najbardziej istotne słowa kluczowe, po wpisaniu których strona klienta miałaby się pokazywać w Google’u. Niewątpliwie im jest ich więcej, tym większa szansa, że wstrzelimy się w zapytanie Internauty, ale należy się skupić przede wszystkim na tych najczęściej wyszukiwanych. W ramach przykładu dla klienta będącego weterynarzem byłoby trzeba dobrać frazy takie jak “weterynarz”, “przychodnia weterynaryjna” oraz “szpital dla zwierząt”. Sytuacja ulega zmianie, kiedy właściciel strony pragnie się skupić wyłącznie na pojedynczym mieście, w jakim działa. W takich okolicznościach mówimy o pozycjonowaniu lokalnym, stąd, korzystając z naszej pracy SEO jako przykładu, zamiast zwykłych fraz “pozycjonowanie” czy “agencja SEO”, skupilibyśmy się raczej na frazach “pozycjonowanie Białystok”, “agencja SEO Białystok “, a nawet “pozycjonowanie stron Białystok “. Jest to wysoce skuteczny sposób na ograniczanie konkurencji (niewątpliwie na lokalnym rynku będzie mniej firm niż w w całej Polsce) i dotarcie do określonych odbiorców.

Podstawy pozycjonowania SEO

Znajdując się w sytuacji, gdy są już wybrane słowa kluczowe i gotowy audyt, agencja SEO zaczyna opracowywać odpowiednio skrojone treści, jakie pomogą stronie zawalczyć o wyższe pozycje, czyli “zrobić topy”. Artykuły tego typu muszą spełniać specjalne warunki, by dostosować się do algorytmów Google’a, ale również muszą być treściwe i przyciągnąć uwagę czytelnika. W końcu pojawią się na stronie pozycjonowanej osoby i będą robiły za jej wizytówkę. Z racji tego tak ważne jest wyszukanie dobrych copywriterów, którzy zajmą się wszystkim naraz. Nasza firma posiada takie osoby i nie zlecamy pisania tekstów innym osobom, narażając klienta na ryzyko słabych merytorycznie treści.

Zamieszczenie na stronie napisanych w ten sposób tekstów nie wystarczy, to tylko jeden z dwóch filarów pozycjonowania SEO. Drugą część stanowi linkowanie (z angielskiego “link building”), czyli rozmaite działania związane z optymalizowaniem poprzez linki odsyłające do strony klienta. Takie linkowanie to złożona kwestia i wymaga uważnego pozyskiwania adresów, bo te nieodpowiednie mogą poważnie zaszkodzić. Rozróżniamy linki wewnętrzne, które działają w obrębie samego serwisu i odsyłają na inne strony w domenie, oraz linki zewnętrzne, czyli inne domeny niż pozycjonowana strona, na przykład blogi, treści sponsorowane na stronach informacyjnych, katalogi stron czy tego rodzaju miejsca. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest poprawnie, strona klienta otrzymuje od nich “moc”, dzięki której wskakuje na jeszcze wyższe miejsca. Jest to jednak dość kosztowne i dopiero po poznaniu budżetu klienta można zaplanować takie działania.

Alternatywne metody dla klasycznej optymalizacji SEO

Publikacja tekstów i linkowanie w rękach wprawnego pozycjonera przynosi wielkie korzyści, ale jest to niestety wymagający czasu proces, zabierający nawet do kilku miesięcy. Są też okoliczności wydłużające zdobycie czołówki wyników wyszukiwania – Google może nieoczekiwanie zmienić własne algorytmy i wtedy trzeba szukać nowych sposobów. Nasza firma wyjątkowo szybko dostosowuje się do takich zmian, lecz wiele pozycjonerów ma z tym kłopot. Dlatego rozumiemy, że istnieją bardziej zniecierpliwieni właściciele stron, którzy nie chcą tyle czekać. Czy są dostępne jakiekolwiek alternatywy? Naturalnie, że tak, jednak nie są tak skuteczne, jak mogłoby się początkowo wydawać.

Najoczywistszym, ale też bardzo kosztownym rozwiązaniem jest skorzystanie z kampanii Google Adwords, co oznacza wykupienie sobie swego rodzaju powierzchni reklamowej u samego Google’a. Osoba pozycjonowana wybiera frazy, na które strona ma być widoczna i tak natychmiast pokazuje się ona na samym czele, nad standardowymi wynikami. Choć można przyznać, że brzmi to świetnie, takie rozwiązanie ma swoje wady. Przede wszystkim strona jest podpisana jako reklama, a takim ogrom internautów zwyczajnie nie ufa, do tego naliczana jest nieduża opłata za każde kliknięcie w adres z miejsca reklamowego. Najgorsze jest także to, że po zawieszeniu kampanii, strona klienta momentalnie znika z czołówki, podczas gdy zerwanie współpracy z agencją SEO przekłada się na całkiem powolny spadek z najwyższych miejsc.

Inną metodą może być wykorzystanie potęgi zasięgowej, jaką dają social media. Szkopuł w tym, że media społecznościowe to ogromnie niedające pewności miejsce do zdobywania ruchu, a najlepsze efekty mają wirusowe posty – coś, czego nie można przewidzieć. W przypadku interesującej większość tematyki naszej strony istnieje jednak szansa wymiernego sukcesu przy korzystaniu z wewnątrzfacebookowego promowania wpisów. W takim wypadku sytuację odpowiednio oceni specjalista i pomoże dokonać wyboru w kwestii pomocniczego pozycjonowania w tej formie.

pozycjonowania stron Białystok

Wystrzegaj się nieposiadających doświadczenia firm pozycjonujących!

Wskazaliśmy wyżej, że poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona jest fundamentem dla sukcesu w Internecie, ale błędem byłoby nawiązanie współpracy z pierwszą z brzegu firmą pozycjonującą. Na rynku funkcjonuje ich mnóstwo, lecz tylko niektóre mogą pochwalić się prawdziwymi wynikami. Trzeba wystrzegać się nieprofesjonalnych firm, które potraktują stronę klienta jak pole do eksperymentów, testując na niej nowe pomysły. Takie działania mogą w najgorszym wypadku wpłynąć negatywnie na stronę, czyniąc ją praktycznie nie do uratowania, czego rozwiązaniem będzie tylko zmiana domeny na świeżą – a tego żaden właściciel strony by nie chciał. Nasza agencja korzysta z samodzielnie opracowanych działań, przy czym wszystkie próby przeprowadzamy na własnych stronach testowych. Z tego powodu możemy zaoferować tylko sprawdzone metody.

Są też i tacy pozycjonerzy, którzy wykorzystują fakt nieprzewidywalności procesu SEO i podpisują umowy na 12 albo 24 miesiące. W tym czasie niechętnie dzielą się informacjami o postępach, brak wzrostów najczęściej próbując wyjaśnić niezrozumiałymi algorytmami Google’a. Związany umową klient marnuje tylko czas, z kolei za minimum wysiłku taka nieuczciwa firma dostaje każdego miesiąca określoną sumę pieniędzy, niszcząc powszechny wizerunek pozycjonerów w oczach klientów. Dodatkowo, kiedy klient szuka później uczciwej agencji, by rozpoczęła prawdziwe pozycjonowanie i zniwelowała ewentualne szkody, musi wziąć pod uwagę to, że należy uprzątnąć pozostawiony przez poprzednika bałagan, co zwykle nie jest takie łatwe.

Zaufaj profesjonalizmowi, zaufaj naszej firmie.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest podstawową kwestią dla każdego klienta i lekceważąc pozycjonowanie w zupełności, niepotrzebnie ograniczamy zasięgi strony. Nasza agencja dostosowuje stawki indywidualnie, dlatego nawet nieduże przedsiębiorstwa lokalne stawiające na Internet mogą przemyśleć SEO, bo zwiększenie dochodów może być nieporównywalnie większe niż pieniądze wydane na pozycjonera. Wierzymy w indywidualne podejście i służymy wieloletnim doświadczeniem. Warto też odnotować, że staramy się utrzymywać w miarę stały kontakt z klientem, informując o skokach w wynikach wyszukiwania i wspomagając pod kątem SEO planowane zmiany w serwisie. Jeśli np. klient zdecyduje się dodać nową kategorię towarów w swoim sklepie lub utworzyć nową filię w innym mieście – takimi kwestiami zajmiemy się już na starcie, żeby możliwie jak najdokładniej zająć się tym pod kątem wchodzenia na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania.

Trudno przecenić pozytywne skutki, jakie daje pozycjonowanie stron. Nasza agencja posiada nie tylko doświadczonych pozycjonerów, ale także pisarzy treści z lekkim piórem, którzy nie mają problemów z przyswojeniem tematyki strony klienta i stworzeniem fachowych treści. Wierzymy, że taka synergia nie tylko jest przepisem na to, by zdobyć topy, ale także przełoży się na wzbogacenie strony ciekawymi artykułami. Pozwala to nam mieć pewność co do najlepszej jakości przeprowadzanych działań, czego dowodem są nasi zadowoleni klienci.

Pozycjonowanie stron internetowych Białystok